Stories

Pajero vs Казахстан. Дороги и направления. 2019 год.

Большое путешествие по Казахстану завершено почти успешно. Чуть ли не вся страна пройдена вдоль и поперёк – от Актау до Аягуза, от Кокчетава до Алма-Аты. Расстояние между крайними точками маршрута – почти 2500 километров «по прямой», которая состояла из автобанов и солончаков, дорог и направлений. Continue reading “Pajero vs Казахстан. Дороги и направления. 2019 год.”

Задние амортизаторы – двенадцать лет службы.

Созрел вопрос замены задних амортизаторов. Даже несколько перезрел – правый амортизатор выглядит совсем плохо. Он уже достаточно давно потеет, но на его рабочих качествах это никак не отражалось – посторонних звуков не издавал, быстро останавливал машину после раскачки, колесо не прыгало, повышенного износа резины не было, управляемость на поворотах не страдала.

Continue reading “Задние амортизаторы – двенадцать лет службы.”

Сколько платить за сервис? 357 долларов или 660?

Новый сезон автопутешествий впереди, готовь сани летом, а машину – сейчас. Что же надо сделать? Начинаю смотреть сервисную книжку и считать пробег. Вот что получается:

Continue reading “Сколько платить за сервис? 357 долларов или 660?”

Crawling along the Chinese border or the “cold pole” in December. Tien Shan. 2018

“Still, this is the Kyrgyz“ Pole of Cold ”with the lowest temperature in Kyrgyzstan!”

“In 2000 I was there at all gates. The wolves ate a soldier with a horse between outposts. ”

“So, if you stick there in the winter, you will stay there.”

Continue reading “Crawling along the Chinese border or the “cold pole” in December. Tien Shan. 2018”

Sleeper in Mitsubishi Pajero.

Prehistory.
Best for sleeping was my second car, the Mitsubishi Pajero 3.0L GLX 1998 Model. The first row of seats was leaning forward, the second and third were fully horizontal. The result was a large, even and unified space. On this video you can clearly see what the cabin looks like in the “bed” variant.
Continue reading “Sleeper in Mitsubishi Pajero.”

Roads of Kazakhstan or a story without a name. 2018.

I do not know how best to call this story. Two thousand kilometers of broken roads? Are we building autobahns too? Death Road along Balkhash? Pajero keeps hitting? All these titles are suitable only for individual parts of the story. It is better to tell everything in order, and then decide for yourself how best to call it. Continue reading “Roads of Kazakhstan or a story without a name. 2018.”